Όταν ο Ρονάλντο έσπρωξε μακριά τη ζάχαρη

 

Η πιο απλοϊκή αντίδραση στην κίνηση του Κριστιάνο Ρονάλντο να απομακρύνει δυο μπουκάλια Coca-Cola από το πλάνο κατά την συνέντευξη Τύπου ενόψει του πρώτου αγώνα της Εθνικής Πορτογαλίας στο Euro 2020 ήταν με το να καταγραφεί η πτώση της μετοχής της μεγάλης εταιρείας εμφιαλωμένων ποτών.

https://twitter.com/MorningBrew/status/1405166084114862084

“Τέσσερα δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή αξία της Coca-Cola χάθηκαν” έγραψαν τα ειδησεογραφικά sites αλλά ελάχιστοι στάθηκαν στην αξία της κίνησης και, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κανείς δεν έχει αναλύσει αν πρέπει οι διάσημοι να προάγουν υγιεινά πρότυπα διατροφής.

Η αλήθεια είναι πως είναι λίγο παράξενο καταξιωμένοι σεφ, που σου δείχνουν πώς να κοπιάζεις για να φτιάξεις κάτι νόστιμο (και κατά κανόνα υγιεινό) φαγητό, να διαφημίζουν προϊόντα που έχουν συνδεθεί με την παχυσαρκία και με άλλες ασθένειες (μα είναι ασθένεια η παχυσαρκία; Ναι, λέει το CDC). Η λογική θα έλεγε πως υπάρχει μια ευθύνη στο τι διαφημίζουν. Αντίθετα, ένας θρυλικός οδηγός αγώνων, ο Τζάκι Στιούαρτ, πρωταγωνιστεί σε μια καμπάνια για την οδήγηση μακριά από την επήρεια αλκοόλ προάγοντας τη (σχεδόν) μηδενικής ποσότητας αλκοόλ μπύρας που διατίθεται στην αγορά.

https://www.youtube.com/watch?v=lb-CgMqGQ3M

Επιστρέφοντας στον Ρονάλντο είναι πολύ ενδιαφέρον που λίγες ώρες μετά την πολυσυζητημένη του χειρονομία, που συνοδεύτηκε από την παρότρυνση να πίνει κανείς νερό (προφανώς αυτό συμπεριλαμβάνει και το εμφιαλωμένο νερό της ίδιας εταιρείας, άρα δεν μπορεί κανείς να πει πως η αντίδρασή του αφορούσε την εταιρεία αλλά μόνο το συγκεκριμένο προϊόν), εμφανίστηκαν στο Internet αναρτήσεις που υπενθύμιζαν πως ο Ρονάλντο διαφήμιζε την Coca-Cola το μακρινό 2005.

https://www.youtube.com/watch?v=sGQ0BX3j8_E

Βεβαίως ο CR7 έχει έναν στρατό από φαν και πολλοί από αυτούς θύμισαν πως οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν γνώμη και πως ο 18χρονος Ρονάλντο του 2005 δεν είναι ίδιος με τον 35άρη Ρονάλντο του σήμερα – απολύτως λογικό. 

Δεν υπάρχει ουδείς λόγος να κλαίει κανείς ή να χαίρεται με τα σκαμπανεβάσματα μιας μετοχής, το κέρδος ή η ζημιά άλλωστε γράφονται στην πραγματική ζωή (και όχι στα λογιστικά βιβλία) όταν ρευστοποιείς, οπότε το αν “εξαϋλώθηκαν” τέσσερα δισ. χρηματιστηριακής αξίας ουδεμία σημασία έχει.

Αντίθετα μπορεί κανείς να προβληματιστεί για το πώς οι διάσημοι μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να προωθήσουν (ή να αποκλείσουν) συγκεκριμένα πρότυπα συμπεριφοράς.

Λίγες ώρες μετά ο Πογκμπά αφαίρεσε από το πλάνο στη δική του συνέντευξη Τύπου ένα μπουκάλι της Heineken.

https://twitter.com/goal/status/1405076977514582018

Είχε κάθε λόγο να το κάνει; Αν σκεφτείς τον ρόλο που έχει παίξει το αλκοόλ σε βίαια επεισόδια που έχουν αμαυρώσει δεκάδες ποδοσφαιρικούς αγώνες ανά τον κόσμο, μπορείς να πεις πως έχει δίκιο. Η μπίρα δεν πάει με έναν αθλητή. Πάντως στη δική του περίπτωση τα δύο μπουκάλια της Coca-Cola έμειναν στο πλάνο.

Μπορούν να το κάνουν αυτό οι διάσημοι του ποδοσφαίρου (ή του κινηματογράφου ή της κουζίνας); Βεβαίως, αφού καλώς ή κακώς αποτελούν είδωλα για εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως των περιοχών με μεγάλα προβλήματα παχυσαρκίας ή παραβατικής συμπεριφοράς εξαιτίας του αλκοόλ. Είναι συνεπείς με το παρελθόν τους; Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αυτό, οι άνθρωποι εξελίσσονται. Είναι καλό αυτό που έκαναν; Ναι, μπορούν να επιλέξουν να μην ταυτίζεται η εικόνα τους με ένα προϊόν. Αν επηρεάσουν κάποιους να απέχουν από το αναψυκτικό ή την μπύρα μάλλον καλό θα κάνουν παρά κακό. 

Ο θρύλος λέει πως ο Ρονάλντο εμφανίστηκε με ένα κουτάκι Coca-Cola σε ένα πρωινό των παικτών της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (όταν ο νεαρός Πορτογάλος έπαιζε εκεί) και πως ο Ράιαν Γκιγκς τον έσπρωξε σε έναν τοίχο λέγοντάς του (μάλλον με έναν τόνο που δεν σήκωνε πολλά) πως δεν πρέπει να πίνει αναψυκτικά. Ισως οι ευχαριστίες (ή οι… κατάρες) θα πρέπει να κατευθυνθούν και στον Γκιγκς.