Η Barbie της Mattel ήταν επί δεκαετίες συνυφασμένη με αυτό που λέμε Barbie girl που είχε γίνει μέχρι και τραγούδι αλλά το τελευταίο διάστημα απομακρύνεται (ομολογουμένως με αξιοσημείωτη ταχύτητα) από το ροζ παρελθόν. Καλό είναι αυτό.

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Κορίτσια, που έχει θεσπίσει ο ΟΗΕ, η Mattel παρουσιάζει το “Dream Gap Project” και προσδιορίζει ως “Dream Gap” το κενό που δημιουργείται σταδιακά μεταξύ των κοριτσιών και των πραγματικών τους δυνατοτήτων.

Στο σχετικό διαφημιστικό σποτ, μικρά κορίτσια περιγράφουν το κενό αυτό, παρατηρώντας πως σε σχέση με τα αγόρια έχουν τρεις φορές λιγότερες πιθανότητες να πάρουν κάποιο δώρο που έχει σύνδεση με κάποια επιστήμη.

Επίσης, οι γονείς είναι δύο φορές πιο πιθανό να ψάξουν στο διαδίκτυο για το αν ο γιός τους έχει κάποιο ταλέντο σε σχέση με το αν η κόρη τους είναι εφοδιασμένη με κάποιο χάρισμα. Με το πέρασμα του χρόνου, τα κορίτσια χάνουν σιγά σιγά την εμπιστοσύνη τους ως προς την ευφυία τους. Αυτές οι στερεοτυπικές συμπεριφορές οδηγούν σε ανισότητες στο μέλλον.

Τα κορίτσια στο διαφημιστικό λένε πως σταδιακά σταματούν να ονειρεύονται πως μπορούν να γίνουν επιστήμονες, μηχανικοί, πρόεδροι (των ΗΠΑ), αστροναύτες ή επικεφαλής εταιρειών.

Ζητούν τη βοήθεια όλων, μαμάδων και μπαμπάδων να βοηθήσουν στο κλείσμιο αυτού του κενού που η Mattel ονομάζει dream gap.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Barbie παίρνει θέση στο πώς τα στερεότυπα κλείνουν τον δρόμο στα κορίτσια. Τον περασμένο Μάρτιο και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας η εταιρεία είχε “τρέξει” ένα παρόμοιας θεματολογίας διαφημιστικό σποτ όπου μικρά κορίτσια παρατηρούν πως μόλις το 6,4% των επικεφαλής των μεγάλων εταιρειών είναι γυναίκες. Αντίστοιχα μόλις το 10% είναι μηχανικοί και μόλις το 20% είναι προγραμματιστές και τα κορίτσια ζητούσαν πως χρειάζονται περισσότερες γυναίκες μηχανικοί, σεφ, διευθυντικά στελέχη. “Αν τα κορίτσια δεν μπορούν να δουν γυναίκες σε αυτές τις θέσεις, πώς θα γνωρίζουμε ότι εμείς μπορούμε;” αναρωτιούνται οι μικρές πρωταγωνίστριες.