Από εφευρέτες… χαρτογιακάδες

 
Το 98% των παιδιών που πηγαίνουν παιδικό σταθμό μπορούν να σκεφτούν αναρίθμητους τρόπους για να χρησιμοποιήσουν ένα απλό πράγμα όπως ο συνδετήρας, αλλά στην πορεία, το ποσοστό αυτό μειώνεται και στην ηλικία των 25, μόλις το 3% διατηρεί αυτές τις δημιουργικές ικανότητες. Αυτά λέει το τεστ Torrance το οποίο καταγράφει μια μεγάλη πτώση στον δημιουργικό τρόπο σκέψης στα πρώτα χρόνια του σχολείου, κοντά στη δική μας Γ΄Δημοτικού και αυτό το εύρημα επισημαίνει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ με την ευκαιρία της παρουσίασης της έκθεσής του που έχει τον άχαρο τίτλο “Προετοιμάζοντας τους Ανθρώπους για το Μέλλον της Εργασίας”.
Η έκθεση υποστηρίζει πως πολλά από τα εκπαιδευτικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν έχουν σχέση με τις δεξιότητες που χρειάζονται στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον.
Υπάρχει τουλάχιστον ένας αντίλογος εδώ, ότι η εκπαίδευση πρέπει να βλέπει προς το μέλλον και οι αντίλογοι μπορεί να γίνουν δύο αν πούμε πως εκπαίδευση δεν είναι μόνο προετοιμασία των εργαζομένων του μέλλοντος αλλά και χώρος κοινωνικοποίησης. Δηλαδή, δεν (θα πρέπει να) μιλάμε μόνο για μελλοντικούς εργαζόμενους ή εργοδότες…
Το Φόρουμ υποστηρίζει στην έκθεσή του με τίτλο Global Human Capital Report πως όπως και το 2015, το 2020 η πρώτη δεξιότητα σε ζήτηση θα παραμείνει η δυνατότητα επίλυσης σύνθετων προβλημάτων. Στη δεύτερη θέση ανεβαίνει η κριτική σκέψη, που στον κατάλογο των επιθυμητών δεξιοτήτων του 2015 ήταν τέταρτη, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκουμε την αγαπημένη και πολυπόθητη δημιουργικότητα, που ήταν μόλις 10η στην προηγούμενη κατάταξη.
Η σύγκριση όπως προκύπτει από διάγραμμα του ίδιου του Φόρουμ.

Το οποίο Φόρουμ καταλήγει να λέει πως είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι οι πιο επιθυμητές δεξιότητες δεν αναπτύσσονται επαρκώς στο σχολικό περιβάλλον, αφού, διεθνώς, αυτό που εξακολουθεί να κυριαρχεί είναι η παραδοσιακή διδασκαλία, που μπορεί να απέκτησε επιπλέον υλικά σε σχέση με τα παιδικά χρόνια των σημερινών γονιών αλλά δεν έχει απομακρυνθεί και τόσο σε σχέση με το παρελθόν.
Η έκθεση του Φόρουμ παραθέτει αναλυτικά στοιχεία ανά χώρα, φυσικά και για την Ελλάδα, για την οποία οι επιδόσεις είναι αυτές (κλικ για μεγέθυνση):

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *