Όταν τα παιδιά δεν φέρνουν την ευτυχία

Σύμφωνοι, στις διαφημίσεις κατά κανόνα οι γονείς είναι με ένα χαμόγελο από το ένα αυτί στο άλλο και τα παιδιά τρισευτυχισμένα. Ακόμα και στις διαφημίσεις που εμφανιζεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή κάποιο αρνητικό συναίσθημα, αντιμετωπίζεται με το Χ προϊόν που εμφανίζεται στο πιτς φιτίλι. Η ζωή όμως δεν είναι διαφήμιση και μια έρευνα υποστηρίζει πως ούτε ο ερχομός ενός παιδιού μοιάζει με το περιβάλλον μιας διαφήμισης. Αν έχεις αρνητικές σκέψεις όταν η συζήτηση πηγαίνει προς πάνες, μπιμπερό, κούνιες και καροτσάκια, αυτή η έρευνα θα σου δώσει επιχειρήματα:
Το δείγμα ήταν 2.016 Γερμανοί τους οποίους δύο ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Δυτικού Οντάριο και από το Ινστιτούτο Δημογραφικών Ερευνών Μαξ Πλανκ παρακολουθούσαν πριν αποκτήσουν παιδί. Τους ζήτησαν να βαθμολογήσουν στην κλίμακα 0-10 πόσο ικανοποιημένοι ήταν από τη ζωή τους, όπου το 0 όριζε την απέραντη δυστυχία και το 10 την απεριόριστη ευτυχία.
Έναν χρόνο πριν τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού οι Γερμανοί του δείγματος δήλωσαν αύξηση στον βαθμό ικανοποίησης από τη ζωή τους, πράγμα μάλλον λογικό και αναμενόμενο, ο ερχομός ενός παιδιού προκαλεί προσδοκίες.
Έλα όμως που μετά ήρθε η απότομη προσγείωση στην πραγματικότητα που δεν έχει -μαντέψτε- σχέση με τις διαφημίσεις. Από τους ερωτηθέντες μόνο το 30% ανέφερε πως ο δείκτης ικανοποίησης (το 0-10 που λέγαμε πριν) δεν άλλαξε για τους ίδιους. Οι υπόλοιποι βαθμολόγησαν τη ζωή τους χαμηλότερα σε σχέση με την περίοδο πριν γίνουν γονείς.
Κατά μέσο όρο διαπιστώθηκε πτώση κατά 1,4 μονάδα και αυτό είναι πολύ, λένε οι δύο καθηγητές Rachel Margolis και Mikko Myrskylä (από το Δυτικό Οντάριο και το Μαξ Πλανκ αντίστοιχα) . Σε άλλες έρευνες, λένε, όπου καταγράφονται δυσάρεστες καταστάσεις όπως το διαζύγιο, η ανεργία ή ο θάνατος του συντρόφου η κατά μέσο όρο επιδείνωση του επιπέδου ικανοποίησης είναι μόνο μία μονάδα. Αυτό που προκύπτει από την έρευνα δηλαδή είναι πως ο ερχομός του παιδιού, η πατρότητα και η μητρότητα, είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί;
Έτσι φαίνεται, τουλάχιστον σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα. Αναμενόμενο φυσικά πως όσο σημαντικότερη η επιδείνωση του δείκτη τόσο μειώνονται και οι πιθανότητες για δεύτερο παιδί. Όπως λένε οι δύο ερευνητές, ο κυριότερος λόγος που παρουσίασαν τόσο οι νέοι πατεράδες όσο και οι νέες μητέρες για να αιτιολογήσουν τη χαμηλότερη βαθμολογία που έδωσαν είναι ότι η ανατροφή ενός παιδιού είναι υπόθεση πλήρους, σχεδόν 24ωρης, απασχόλησης.
Στην Ελλάδα βέβαια λέμε πως κάθε αρχή και δύσκολη, ίσως παρόμοια παροιμία να μην υπάρχει στη Γερμανία. Μπορεί, επίσης, η πρώτη σκέψη να είναι πως η έρευνα αναδεικνύει τους λόγους για τους οποίους κάποιος πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί αντισύλληψη, υπάρχει όμως και άλλη ανάγνωση. Τα ευρήματα δείχνουν πως το κράτος θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο λήψης μέτρων που θα υποστηρίζουν τους νέους γονείς που πελαγοδρομούν πάνω από το νεογέννητο παιδί τους.
Επίσης, πριν βιαστούμε να βγάλουμε τα οποιαδήποτε συμπεράσματα, καλό θα είναι να περιμένουμε μερικούς μήνες. Το επόμενο κύμα της έρευνας αναμένεται σε περίπου έναν χρόνο οπότε θα δούμε αν η ζωή των νέων γονιών βελτιώθηκε ή όχι και, βέβαια, θα ήταν ενδιαφέρον αν έρευνες με το ίδιο θέμα διεξάγονταν και σε άλλες χώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *