Home Daddy Cool Τα blues του Φθινοπώρου

Τα blues του Φθινοπώρου

by nikosmoumouris

Έχει και το καλοκαίρι τη μελαγχολία του ώρες-ώρες – δεν είναι συνέχεια διασκέδαση και παιχνίδια με το νερό- όπως λέει και η Lana Del Rey στο Summertime Sadness (κομμάτι πολύ αγαπητό στον τοπικό σταθμό των διακοπών μας, τόσο που το έπαιζε έως και πέντε φορές την ημέρα).
Τίποτα, μα τίποτα όμως, δεν μπορεί να νικήσει τη μελαγχολία της επιστροφής στην καθημερινότητα, τα blues του φθινοπώρου.
Ανάμεικτα συναισθήματα, χαρά για την επιστροφή στη βάση μας, στις γνώριμες διαδρομές. Θλίψη για το τέλος της περιπέτειας, της ξεκούρασης, η επιστροφή στη δουλειά φαντάζει βουνό. Και τα μικρά κάπου ανάμεσα να μη λένε να προσαρμοστούν σε ένα φυσιολογικό ωράριο ύπνου, να ονειρεύονται ακόμη μακροβούτια και κρυστάλλινα νερά και να ανησυχούν πότε-πότε για το αν είναι δύσκολη η επόμενη τάξη του Δημοτικού.
Δεν ξέρω αν ακόμη είναι νωρίς να «βάλουμε τα κεφάλια μέσα» και να «μπούμε σε πρόγραμμα», πάντως θεωρώ πως είναι χρήσιμο να παραθέσω κάποιους τρόπους αντιμετώπισης της μελαγχολίας και ομαλής επιστροφής στην νέα σχολική περίοδο.

  1. Ξεκινήστε να ξυπνάτε λίγο πιο νωρίς  τα παιδιά έτσι ώστε να κοιμούνται και πιο νωρίς.
  2. Κάντε μαζί με τα μικρά μια λίστα με τα πράγματα που χρειάζονται για το σχολείο και αφήστε τα να διαλέξουν τα πιο trendyκαι δημοφιλή. Είναι βέβαιο πως θα ενθουσιαστούν.
  3. Έχετε το νου σας για ενδείξεις αγχώδους συμπεριφοράς (προβλήματα στον ύπνο, κλάματα, επιθετικότητα). Τα μικρά παιδιά (5-8) δυσκολεύονται να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματα τους με αποτέλεσμα να δίνουν τέτοιου είδους σημάδια που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά.
  4. Ακούστε τα παιδιά χωρίς να κριτικάρετε ή να υποβαθμίζετε το άγχος ή το φόβο τους. Μη προσπαθείτε να τα κάνετε να ευθυμήσουν με το ζόρι, αρκεί να είστε κοντά τους και να δείξετε συμπάθεια και κατανόηση.
  5. Κάντε μια χαλαρή βόλτα στο σχολείο (αν πρόκειται για πρωτάκια), ξεναγήστε τα στους  χώρους δείχνοντας ότι δεν πρόκειται για κάτι τρομερό.
  6. Παίξτε μαζί τους όσο περισσότερο μπορείτε ώστε να μειώσετε το άγχος τους. Η σχέση τους μαζί σας θα τους δώσει δύναμη να αντιμετωπίσουν τυχόν δυσκολίες που θα προκύψουν αργότερα.
  7. Βρείτε τρόπους χαλάρωσης και εκτόνωσης.
  8. Βάλτε από κοινού νέους στόχους.
  9. Κάντε μια «τελετή λήξης» του καλοκαιριού. Μιλήστε για τις καλύτερες στιγμές που περάσατε, βρεθείτε για δείπνο με φίλους, αποχαιρετίστε τη θάλασσα.
  10. Σημειώστε τις αργίες της νέας σχολικής χρονιάς (δείξτε τους ότι δεν αργούν) και προγραμματίστε εκδρομές, ταξίδια, δραστηριότητες.

 

You may also like

Leave a Comment